Po stopách šelestu aneb co poslouchám #4

A máme to tu zase - Vánoce na blátě. Venku fouká, občas něco sprchne a všude se trousí nepříjemný a vlezlý chlad. Vzhledem k tomu, že žádný vánoční dárek jsem vám nedala, rozhodla jsem se to napravit alespoň teď - blíží se Silvestr a tak mě napadlo vytvořit takový malý novoroční dárek. Jak je známo, televizní podívaná v tento den za poslední léta značně prořídla, programy nejsou nijak zvlášť lákavé. Mnoho lidí, jako kupříkladu já, nemohou dočkat půlnoci a jak se lépe zabavit, nežli hudbou? Proto jsem si pro vás připravila takový malý balíček písní a skladeb, které by vás v tomhle mrzutém počasí mohly zabavit a vesele doprovodit na práh Nového roku. Snažila jsem se nabídnout rozverné žánry, ale je jasné, že ne každému sedne vše.
Dost už ale řečí, zde ode mě máte novoroční přání a již slibovaný novoroční výběr!

Všem Vám do nového roku,
přeji mnoho úspěšných kroků,
ať vyhnete se každému skandálu,
a štěstí, zdraví a lásky není pomálu!
- Lory Humble

✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Behind The Scenes - Creep
Když se řekne Behind The Scenes, jen málokoho napadne něco jiného než zákulisí. Pokud se ale na toto spojení podíváme z hudebního hlediska, vyjde nám vám gothic-rocková skupina z Německa. Není všechno zlato, co se třpytí, ale platí to i naopak - přestože se tato kapela ve světě zatím moc neprosadila, já jsem se do jejích skladeb dočista zamilovala pro svou vyváženost, svižnost a ladnost.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

There For Tomorrow - Deathbed
Tuhle skladbu jsem si stahovala asi tak rok zpátky a docela jsem na ní zapomněla. Když jsem si pak procházela staré seznamy a narazila na ni, bylo mi to ale překvapení, když jsem se do ní znovu zaposlouchala a nemohla jí vyhnat z hlavy. Některé věci se popsat nedají, musíte je slyšet a toto je živoucí důkaz, že nelžu.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Downplay - Hated You From Hello
Rázná píseň s nádhernými instrumentály, hlasem a textem. Říci o ní, že je "povzbudivá" by bylo nejspíš přehnané, ale pokud budu tvrdit, že se u ní člověk dokáže uklidnit, myslím, že to už mi věřit budete. But I want you to know - I always hated you, hated you from hello.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Red - Glass House
Procítěná, lehká a tak neskutečně krásná píseň s pravdivým textem. Když říkám procítěná, myslím tím procítěná a přiznejte se, kdo z vás si jí poslechl a nic se v něm nepohnulo!


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Get Scared - Buried Alive
Asi nejnovější klip této skupiny je právě tento - k písni Buried Alive, a že to bylo správné rozhodnutí není potřeba zdůrazňovat. Get Scared je jedinečné seskupení s jedinečnými výtvory, ladnost s šílenostmi, klidným hlasem a screamem, to je přímo smrtonosná kombinace.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Avenged Sevenfold - Welcome to the Family
Kdo by neznal legendární Avenged Sevenfold? Jednu dobu jsem jejich skladby hltala, ale mé nadšení později přešlo v jiné interprety. Po nějakém čase jsem si na ně ale vzpomněla, a tak nebylo příliš těžké zaposlouchat se znovu do Welcome to the Family - energické, vyvážené, chytlavé a hrubé skladby.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Apocalyptica feat. Lacey Sturm - Broken Pieces
Dalším kouskem je opět světoznámý interpret, tentokrát ve spolupráci se zpěvačkou Lacey Sturm ze skupiny Flyleaf. Apocalyptica je skvělá jako vždy, jedinečnost nástrojů se nezapře stejně jako jedinečnost hlasu zpěvačky. Je ale nutno podotknout, že na Lacey si člověk musí trochu zvyknout, jakmile se tak ale stane, bude pro něj tato skladba pastvou pro uši.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Theory of a Deadman - Drown
Mrtvý muž vám nejspíše nebude úplně známý, okrajově vám toto jméno sice něco řekne, ale pokud si pustíte kousek tvorby, jsem si jistá, že dle zpěvákova charakteristického hlasu (jenž si mě zcela získal) se vám určitě už vybaví více. Proč se tedy nezaposlouchat do další výborné skladby pod názvem Drown?


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Fireflight - Unbreakable
Úžasná píseň s ještě úžasnějším textem. Nevím, jestli je to tak u všech, ale ve mě každopádně něco zanechal. Když k tomu pak přičtu krásný hlas a vydařené instrumentály, není už co řešit. Určitě stojí za to.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Egypt Central - White Rabbit
Další méně známá skupina, která ovšem rozhodně stojí za věnování času. Dobrým příkladem je právě i skladba White Rabbit - živá, skvěle vyvážená a samozřejmě chytlavá.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Mindless Self Indulgence - Never Wanted To Dance
Svižná, pružná a tak trošku bláznivá písnička od tak trošku bláznivé skupiny. Nemůžeme jí ale zapřít její chytlavost a vyladěnost.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Fall Out Boy - The Phoenix
Fall Out Boy netřeba představovat a osobně si myslím, že ve své podstatě ani tuto skladbu ne. Toto je ukázkový příklad skupiny, u které mě dvě písničky naprosto znechutí a do třetí se zamiluji. Naštěstí toto je právě ta třetí.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Porcelain Black - Pretty Little Psycho
Taková malá šílenůstka, která se mi podkopala strašně hluboko do podvědomí a už několik týdnů jsem jí naprosto posedlá. Melodie se neustále opakuje, stejně jako text, ale na hlasu zpěvačky a celkové atmosféře tohoto kousku asi zkrátka něco je.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Living In Fiction - Animals (Maroon 5 cover)
Upřímně řečeno nemám moc v oblibě dnešní módu přezpívávání cizích písní, jelikož většinou se jedná akorát o zesměšnění původní skladby. Ovšem ve všem se najdou výjimky, a tak je tomu i zde - Living In Fiction, to je někdo, kdo umí světu ukázat, jak má vypadat opravdový cover. Za mě jednoznačně lepší než originál.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

I See Stars - Till The World Ends
Když už jsme u těch coverů, jistě znáte projekt Punk Goes Pop. Jestli ne, právě jste se o něm dozvěděli. Jde o to, že rockové, punkové, core a další skupiny nazpívají nové verze známých popových hitů. Tentokrát jsem se pozastavila u I See Stars, jejichž zpracování songu od Britney Spears (kterou jsem mimochodem kdysi měla velice v oblibě) mě naprosto uhranulo.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

We Came As Romans - Glad You Came
Ze stejného projektu, ale tentokrát s pořadovým číslem Punk Goes Pop 5, jsou tu We Came As Romans. Je zkrátka vidět, že když někdo umí hrát, je úplně jedno, co hraje a bude to znít dobře.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Uroboros - Black Swallowtail
A opět tu máme japonský koutek. Prvním příspěvkem tentokrát bude Black Swallowtail, přičemž tuto skladbu můžete znát z druhého openingu anime Rokka no Yuusha. Líbí se mi ta ladnost, kombinace nástrojů s hlasem zpěvačky a samozřejmě japonština, která se zde opět předvedla jako neuvěřitelně zpěvný jazyk.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

LM.C - Hoshi no Arika
Dalším kouskem je pak píseň z prvního openingu druhé série Nurarihyon no Mago. Trošku šílená, hodně rychlá a především neuvěřitelně chytlavá. Ano, i taková japonština dokáže být!


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Fade - Last Man Standing
Toto uskupení je sice taktéž z Japonska, ale povětšinou zpívá anglicky. Jejich skladby nejsou dokonalé, ale mají své kouzlo, které si mě podmanilo a osobně se domnívám, že nejsem ani zdaleka jediná.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Lindsey Stirling - Star Align
Aby bylo na výběr i něco pozvolnějšího, po dlouhé době přináším tuto známou houslistku. Zmiňovaná píseň je jednou z těch známějších, ale mě zkrátka a jednoduše přijde, že se k této "po-vánoční" atmosféře z nějakého důvodu hodí.


✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖      ✖

Linkin Park - No Roads Left
Aby se neřeklo, že tím, když se o LP nezmiňuji, jsem na ně snad zanevřela, rozhodla jsem se vás na závěr seznámit s jednou méně známou písní z undergrounds. Jmenuje se No Roads Left, je pozvolná a přitom tak živá, s úžasným textem a dokonalými zpěváky. 


Zaujala vás některá ze zmiňovaných písní? Znáte některého z interpretů?
Co byste mi doporučili k poslechu vy?
A jak budete trávit letošní Silvestr?

7 komentářů:

  1. Lindsey a Linkin Park <3
    Poznám, samozrejme, všetkých ale táto dvojica pre mňa z tvojho zoznamu vyhráva.
    Čo by som odporučila ja? Tak určite skús Nightwish a Sabaton, tieto dve skupiny milujem :)
    Som rada, že som po dlhej dobe doma, takže tento rok to vidím na Silvester pri telke :D možno pôjdem odpáliť nejakú tú pyrotechniku so sestrou.

    OdpovědětVymazat
  2. Hneď ako som otvorila túto stránku mi napadlo... omg, tá miška je mega. Po začiatočnom očarení som si všimla hore Watelands, ktorú som v živote nepočula... A potom, čo som tu v tranze sedela 3 minúty a potom ešte ďalších neviem koľko kým som si nevypočula všetky v playliste... Tak som si hovorila... omg, tie sú mega! A potom som sa konečne dostala k článku... A - no, asi vieš čo nasledovalo ^^ Máš úplne geniálny vkus na hudbu, milujem asi všetky, čo si sem dala - ok, Lindsey, Fall out boys a Linkin Park som poznala - ale všetky nové úplne milujem!! Idem sa tu poobzerať, vyzerá to byť super blog ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu - i za tu myš - jsem ráda jestli se našel někdo, komu tenhle "výběr" přijde vhod :)

      Vymazat
  3. Star wars meč? To je boží :D
    Jinak některé písně jsou fakt dobré, asi si je stáhnu na poslech :)

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda, že som sem nezavýtala včera, rozšírenie obzorov nikdy nie je na škodu.
    Ja som si chcela vypočuť všetky albumy svojich obľúbench inteprétov, ale akosi som na to zabudla. U mňa by to boli rozhodne Linkin Park - Minutes to Midnight a Muse.
    No roads left je moja obľúbená paradoxne. Je zaujímavé počuť Mikea takto spievať. Po prvom posluchu som bola neuveriteľne prekvapená :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je to bohatá nabídka, kterou si určitě postupně vyslechnu. Několik skladeb znám.
    Jinak, velice obdivuji tvou modrou myš, a přemýšlím nad tím kouzlem.
    Přeji ti krásný a šťastný nový rok; hlavně to zdravíčko, štěstíčko, dobrou náladu a pohodu. ☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  6. Fall Out Boy jsou božííí <3 já je normálné neposlouchám, ale když je pustí v TV nebo rádiu tak si to užívám :) přeju ti krásný a úspěšný nový rok 2016 Lory :) já bych Silvestra zrušila :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.