Síla se probouzí... a morduje původní ságu

Zdroj
Když před nějakou dobou začal okolo sebe bulvár mávat žhavou novinkou oznamující, že George Lucas prodal vlastnická práva k Star Wars Disney, velká část fanoušků měla pochopitelně radost. Jak ale šel čas a záležitosti se vyvíjely, většina lidí začala svůj názor měnit. Osobně jsem ze současné situace nešťastná a říkám si: byl to vůbec dobrý nápad? V tomto úvahovém článku bych chtěla vyjádřit své pocit, názory a postoje k připravované sedmé epizodě, ale nejen to - bavit se budeme i o bulváru nebo komerci.
Jestli patříte mezi SW fanoušky, určitě budu ráda, když si článek přečtete a vyjádříte do komentářů i své názory. Pokud mezi ně nepatříte, stejně bych byla ráda, kdybyste ve čtení pokračovali, jelikož si myslím, že tato filmová sága rozhodně není to jediné, čeho se dané téma týká.


Jak už jsem tedy říkala, zpočátku se zcela jistě našel někdo, kdo měl z této novinky radost. Nový majitel, nové nápady, nové pokračování. Jenže... co to bude za pokračování? Skalní fanoušci jsou si jistě vědomi toho, že už tím, když se Lucas rozhodl takzvaně předtočit první tři epizody, takřka zničil kouzlo původní trilogie. Právě nespočet tajemství, zápletek a tak dále, které dělaly děj mimo jiné ještě zajímavějším, se divák dozvěděl rozluštěné ještě dříve, než se jim mohl vůbec začít divit. Ale s tímhle jsme se smířili. Skrytá hrozba, Klony útočí a má z této třetice nejoblíbenější Pomsta Sithů - to jsou všechno povedené kousky, které jsme se naučili milovat. Jak se ale říká, první díl bývá vždycky nejlepší, druhý ujde a ten třetí je komerční a nastavovaný. Jak je známo, Star Wars byl původně takovou pohádkou pro dospělé, nyní se setkáváme s názory, jako kupříkladu, že líčí tragédii života Anakina Skywalkera. Už se nám dočkalo druhého pokračování a stará sága vše působivě uzavírá. V galaxii je mír a pořádek. Co tedy hodlají vymýšlet dál? Jak chtějí tuto stabilitu narušit?

Zdroj
Jedna věc je to, že děj bude nejspíš naprostá Disneyovská a na 120% komerční záležitost. Zadruhé jak zatím soudím z trailerů a přístupných ukázek, grafické zpracování a efekty se pohybují na úrovni videohry - což je přesně to, co nesnáším a sem zkrátka nepatří. A zatřetí mi přijde tak trochu jako rána pod pás fakt, že tvůrci se (teď!) rozhodli vytáhnout staré hrdiny. Nevím, jak to mají ostatní, ale já mám zkrátka zafixovaného mladého Sola, energickou Leiu a hlavně pohledného a usměvavého Luka, který byl mou první platonickou láskou. Dodnes ho mám ráda, toho mladého nebojácného kluka a upřímně tuto postavy obdivuji. Nic proti Marku Hamillovi (který ho ztvárnil), ale je to prostě kudla do zad, když se nyní, v brzkém důchodu objeví před kamerou a zkazí mi mé mladické ideály. To platí i u ostatních. Co se pak týče nových postav, ještě bych se smířila s Rey, ale Stormtrooper se světelným mečem - tak to už je i na mě moc.

Nyní jsme si rozebrali rizika a předzvěsti sedmé epizody.
Zdroj
Tím ale moje stížnosti zdaleka nekončí. Není žádným veřejným tajemství, že jakmile si něco pod svá ochranářská křídla vezme Disney, je toho najednou plný svět. Tím myslím doslova: obchody plné reklamních produktů s potiskem, přes ponožky, spodní prádlo, trička, plyšáky, zmutované hračky. Dříve to byla vzácnost, když jsem někoho potkala s trikem SW. Pamatuji se, že mě kamarádka jednou napsala právě o tričku se SW, které viděla v obchodě. Byla jsem tak nadšená, že jsem si ho hned druhý den běžela koupit a měla ho jako hroznou vzácnost. Teď stačí otevřít internet a všude mi skáčou reklamy na prostěradla a oblečení. Říká se, že všechno má své meze. Dříve jsem takový přístup neměla, ale právě kvůli tomuto jednání se mi začíná sedmá epizoda hnusit ještě dřív, než ji uvidím. Všeho moc je příliš a já se na tohle ničení legendy zkrátka nedokážu dívat.

Co na to tedy nakonec říct? Nejspíš nic. Upřímně se obávám, že tímto jednáním půjde celá SW do kopru. Lidé nosí věci s něčím, o čem skoro nic neví. Sedmá epizoda je komerční záležitost, což je něco, co původní sága rozhodně nebyla (nebo ne úplně). S blížícím se datem premiéry se bojím pořád víc a víc. Nezbývá mi ale nic jiného než čekat. Uvidíme, z mé současné pozice je tohle asi tak všechno, co jsem schopná a mohu udělat.

Jste fanoušky Star Wars? Nebo se vás to vůbec netýká? 
Máte takovéto zkušenosti s nějakým jiným filmem?
Co si myslíte o současné situaci? 
Těšíte se na sedmou epizodu? Jaké jsou vaše dojmy? 
Budu vděčná za každá názor!

1 komentář:

  1. Já jsem viděla všechny díly SW :) ale nejsem velkou fanynkou těchto filmů :( můj mladší brácha s přítelkyní se chystají do kina na 7 díl... tak jsem zvědavá z jakou příjdou!!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.