Openingy, pro které stojí za to zhlédnout celé anime

Předpokládám, že mé dnešní povyražení nejspíše nenadchne úplně každého z vás, nicméně k tomuto výlevu fanouškovské lásky a náklonnosti se chystám už pořádně dlouhou dobu a kdoví - třeba se mi tímto počinem podaří někoho, kdo tímto útvarem doposud opovrhoval jako já před lety, zaujmout. Zastávám totiž názor, že dokud něco sama nezkusím, nikdy nemůžu vědět, jestli se mi to skutečně líbí nebo ne.
Dnes jsem se rozhodla sepsat malý žebříček nejlepších anime openingů, na které jsem zatím narazila, společně s kratšími osobními projevy emocí a odůvodněním. Úvodem také ještě podotknu, že podobně jako u knih nebo filmů i s ohledem na anime dávám přednost především "fantasy a scifi" žánrům a hlavně - v dnešní době existuje neskutečně velké množství anime, tudíž tvrdit, že tohle je nejlepší výběr ze všeho, je naprosto neobjektivní, jelikož já sama jsem doposud viděla jen něco kolem čtyřiceti anime.

zdroj

8. MÍSTO: FULLMETAL ALCHEMIST: BROTHERHOOD
FMA patří mezi klasiku a mou srdeční záležitost - kdo neviděl alespoň jednu z verzí tohohle anime, jako kdyby vůbec nežil. Nicméně jako už to tak bývá, dlouhá anime jako je Bleach, Naruto nebo právě FMA většinou žádné mistrné openingy nemívají, ale i přesto se dá narazit na některý, který je výjimečný. Čtvrtý opening FMA: Brotherhood je z mého pohledu plný nostalgie a emocí, ovšem se skvělou grafikou i vybranou písní Period od Chemistry.


7. MÍSTO: GUILTY CROWN
Guilty Crown patří v současnosti mezi nejpopulárnější anime kousky, nicméně mě osobně dějem nikterak nezasáhlo. O co se ale ochudilo v příběhu, to se bohatě vynahradilo u openingu, kvůli kterému se sluší dát Guilty Crown alespoň šanci. Dobře vybrané scény a krásná kresba umocněná písní My Daerest od Supercell, to přesně to, co vám může nabídnout.


6. MÍSTO: DEADMAN WONDERLAND
Dalším v mém výběru je anime Deadman Wonderland, které byť je úspěšné, dočkali jsme se doposud jen první řady a druhá na plánu není. Nicméně přinejmenším kvůli openingu rozhodně stojí za to investovat čas do 12 dílů. Grafika a použité scény dokonale vystihují děj i atmosféru a píseň s trefným textem ji jedině podtrhává. Kdesi jsem také četla, že One Reason od skupiny Fade je první píseň s anglickým textem, která byla kdy v jakém anime použita.


5. MÍSTO: MIRAI NIKKI
Bezesporu i Mirai Nikki je velice populární, ale jak to bývá, populární věci jsou ne vždy dobré - z ohledu na příběh pro mě tedy tenhle kousek byl lehce pod průměrem. Opening je ale docela jiná řeč! Získal si mě především kvůli legendární písni Kuusou Mesorogiwi od Yousei Teikoku. Tu jsem si pro její ráznost a energičnost okamžitě zamilovala a poté už nebyl problém oblíbit si i zbytek openingu.


4. MÍSTO: NORAGAMI: ARAGOTO
Noragami je bezvýhradně vydařené, ačkoliv nijak zvláště populární anime vyprávějící příběh o jednom malém a hlavně neznámém bohovi, který by dal cokoliv za to, aby mohl mít alespoň jednu vlastní svatyni. Do toho se pár lidí a duchů ocitne v nesprávný čas na nesprávném místě, povstane mocný padouch a podívaná může začít. Dlouho dobu jsem váhala mezi první a druhou řadou, nakonec ale vyhrála o píď ta druhá. Tvůrci tohoto anime zajeli milý styl, který u obou openingu udržují a navíc mají dar vybírat trefné písně, které dokážou celou animaci a atmosféru nepředstavitelně vyzvednout, tentokrát pak mluvím o Kyouran Hey Kids!! od The Oral Cigarettes.



3. MÍSTO: AKAME GA KILL!
Akame ga Kill! je jedno z nejpopulárnějších anime vyprávějící o zkorumpovaném světě, v němž spravedlnost vzala do svých rukou skupina vrahů a povstalců, kteří tak trestají ty, na které je zákon krátký. Dělalo mi velký problém rozhodnout mezi prvním a druhým openingem, po lítém boji ale nakonec vyhrál ten druhý podložený písní Liar Mask, kterou nazpívala Rika Mayama. Skvělé animace, krásná hudba a hlavně způsob, jak jsou jednotlivé scény a postavy do openingu zakomponované.


2. MÍSTO: SHINGEKI NO KYOJIN
Budu-li brát v potaz statistické údaje ze serveru shirai.cz, Shingeki no Kyojin (taktéž známé jako Attack on Titan) je podle diváků sedmé nejlepší a hned třetí nejoblíbenější anime vůbec. O kvalitě postapokalyptického příběhu se nedá ani diskutovat, bezesporu se totiž jedná o jeden z nejvydařenějších kousků, které jsem kdy viděla a 25 dílů uteče jako voda. Nicméně vraťme se k openingu. Grafika a animace jako taková svým zpracováním drobet vyčnívá z řady, ale dle mého názory v pozitivním slova smyslu, protože přidává příběhu na realističnosti. Navíc je podbarvena skvělým výběrem hudby, tedy písní Guren no Yumiya od Linked Horizon. Je zajímavé, jak se němčina pozvolně mísí s japonštinou, až člověka ani nestíhá postřehnout, kdy přechází jeden jazyk do druhého. V konečné kombinaci pak celý opening perfektně simuluje atmosféru, až divákovi naskočí husí kůže.


1.MÍSTO: TOKYO GHOUL
Tokyo Ghoul bylo hned druhé anime, které jsem v životě viděla a dodnes jsem nenarazila na jiné, které by bylo stejně dobré. Příběh vyprávějící ghoulech, menšině, která je většinou lidí vnímána jako pouhé stvůry, ale přitom se od lidských bytostí nijak výrazně neliší a též touží po klidném životě, mě zasáhl opravdu hluboko a myslím, že na něj nikdy nezapomenu. Stačí, abych zaslechla pár počátečních tónů z Unravel a po celém těle mi naskáče husí kůže. Nádherná hudba, nádherná animace, skvostný příběh. 
Bylo to poprvé, co jsem u nějakého seriálu naprosto upřímně plakala. Tokyo Ghoul je vítězem na plné čáře!



A jak jste na tom vy a anime?
Máte nějaké favority? Případně se vás toto téma vůbec netýká?

5 komentářů:

  1. Anime jsem zatím nepřišla na chuť, ale jeho fanoušky mám ráda - jsou takový milejší než ostatní.. aspoň mi to tak připadá. :D

    xxx
    dream-little-dream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to přijde - já jsem dlouhou dobu taky odolávala, ale pevně věřím, že tě anime taky jednou skolí xD
      Tak to je fajn, jestli ti připadám milá :D

      Vymazat
  2. Většinu openingů, co tady máš, znám a taky pro mě byly moc dobré na poslech. Moje srdcovka je Guren no Yumiya ze SnK. U téhle písničky si připadám jako epický hrdina snad při jakékoli činnosti. :D Skvělý článek, dokonce uvažuju, že si tvůj nápad vypůjčím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi vystihla naprosto přesně -hrdina při každé činnosti :)
      Jen směle do toho, jsem hrozně zvědavá na výběr někoho dalšího! :)

      Vymazat
  3. No, já ti nevím, úplně nepatřím mezi fanoušky tohoto žánru! :D No, třeba někdy..:D

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.