MEGANISI: Dva týdny na pustém ostrově

Docela nedávno jsem zveřejnila článek o své dobrodružné cestě přes země, jako je Maďarsko, Srbsko a Makedonie, až do Řecka a na ostrov Meganisi. Toto předlouhé putování nás stálo krev, slzy a pot, ale když jsme se konečně ocitli v cílové destinaci, pochopila jsem, že to všechno stálo za to.


Tehdy jsem objasnila, jak je možné, že jsem se k jeho sepsání dostala až po roce, stejně jako to, že bych všechny resty s tím spojené ráda brzy dohnala. Už tedy víte, jak jsem se vzala na Meganisi, ale jak jsem strávila celé dva týdny na tomhle - skoro - pustém ostrově, na to přišla řada teprve dnes. Spíš než psát dlouhé litanie jsem se ale protentokrát rozhodla pro trochu jinou formu - říkejme tomu třeba fotopis.

Poslední západ slunce nad rodnou krajinou - a vzhůru za dobrodružstvím!
Po všech útrapách je to konečně tady - moře!



Leháro u bazénu a našeho nádherného apartmánu.





Co se výběru pláže týče, možností je poměrně hodně - ale musíte počítat s tím, že je postupně budete ze seznamu seškrtávat, než vám zůstanou jen ty nejlepší. Jednou z nich může být třeba Fanari - asi nejvíce "civilizovaná" pláž na ostrově.


Hned vedle zmiňované Fanari - a tím myslím skutečně hned vedle - najdete i tuto malou oázu klidu (pokud vím, tak ani nemá vlastní jméno). Místa k ležení není mnoho, ale jak se říká: kdo dřív přijde, ten dřív mele. A v tomto případě to opravdu stojí za to. Pokud jste pak alespoň trošku sportovně založení, můžete se pouštět do plaveb k blízkému majáku, vylézt na druhé straně a přejít pěšky až na Fanari.



Další možností je pláž Atherinos. My osobně jsme se na ni zašli ale jen podívat.

Hodně zajímavá je Barbarezou. Sjezd k ní je jedno velké dobrodružství a vzhledem k brance s cedulí snad dokonce patří soukromému majiteli. Za celé dva týdny nás odsud však nikdo nevyhnal. Nádherná teplá voda, lesklé oblázky, mělčiny a ještě vám před očima kotví miliardářské jachty - a abych nezapomněla, skoro nikdo sem nechodí!


Ai-Yiannis - to je typický příklad toho, jak fotky zkreslují. Ve skutečnosti vypadá totiž úplně jinak a i přes její značnou rozlohu jsou použitelná jen některá místa. Každopádně na koukání vypadá krásně, ale celý týden v kuse bych jen na ní strávit nechtěla.



A jako poslední typ zmíním Limonari. Tahle pláž se mi upřímně řečeno nijak zvlášť nelíbila - byla hodně stísněná a ani vstup do vody nepůsobil zrovna lákavě. Užili jsme si ale hodně srandy s kozami, které tady byly jako doma - stejně jako ty černé kuličky, co za sebou všude zanechávaly.










Když řecká snídaně - tak jedině XXL.



Scenérie městeček Vathi, Katomeri a Spartachori jsou naprosto úchvatné. Večerní procházky jsem si zamilovala.







A potkala jsem i místní divou šelmu.










Ovce se nám přestěhovaly na předzahrádku a ráno se nám procházely pod okny. Budíček!





Přes den se to tak možná nejeví, ale přes noc to tady žije. Ať už se jedná o ohromnou spoustu restaurací, hudební vystoupení, která se rozléhala po celém ostrově nebo třeba přehlídka tradičních tanců. Vskutku famózní podívaná.





Pro některé momenty se vyplatí si přivstat.




Když už jsem jednou v Řecku, co bych to byla za turistu, kdybych neochutnala místní kuchyni?

Tradiční souvlaki či sýr feta nesměly chybět.




A poprvé v životě jsem se odhodlala i k ochutnání chobotnice.













Na jeden den jsme si půjčili loď, abychom ostrov objeli a okoukli okolí. Jednou z nutných zastávek musela být i tato jeskyně, kde se za války ukrývala ponorka. Senzační bylo i to, že jsem - sice jen zdálky - viděla i bájnou Ithaku. A co už zas tak senzační nebylo - kolem lodě se mihlo cosi, co až nezdravě připomínalo rejnoka. Ne, že by mi to někdo věřil, ale já se nedám.




Památek jako takových příliš neuvidíte, Meganisi je totiž opravdu malý a ne příliš civilizací zasažený ostrov. Sem tam se ale nějaký ten kostelík přece jen objeví, ať jsou to kapličky u cesty, kostel Agios Ioannis na pláži Ai-Yiannis nebo tahle oranžová kráska u silnice.



DŮLEŽITÉ POZNATKY ZÁVĚREM
1. Všechno je mnohem menší, než jak to vypadá na fotografiích.
2. Neberte si s sebou zelené nebo nedej bůh dokonce plavky s květovanými vzory. Kozy a ovce neváhají.
3. Pokud jedete za památkami - tady je nenajdete. Jestli hledáte dobrodružství a liduprázdné pláže, Meganisi je pro vás ta správná volba.



2 komentáře:

  1. Nevím popravdě, jestli by mě Řecko lákalo. Asi ano - koneckonců je tu spousta antických památek, na druhou stranu je tam možná až zbytečně horko a řeckou kuchyni moc nemusím. Ale tvé fotky působí velmi lákavě, to zase jo. :) :D

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný fotky, super dovolená. To muselo být bezvadný. A hlavně dobrodrúžo cesta :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, nezapomeňte za sebou nechat stopu v podobě odkazu na blog a přidat se k mým pravidelným čtenářům, aby vám nic nového na blogu neuniklo. Hezký zbytek dne přeji! ♥

© Lory Humble 2015 | Všechna autorská práva vyhrazena. Používá technologii služby Blogger.